Slim

Nieuw kantoorconcept in Maldegem en Beveren ondersteunt onze rol als adviespartner

Wim Hellemans

De afgelopen jaren zetten we steeds meer in op onze rol als ondernemerscoach. We zijn dan ook een adviespartner voor onze klanten. Die omschakeling vraagt ook om een update van ons kantoorconcept. Daarmee zetten we in op een sterke klanten- en medewerkersbeleving. Vijf van onze kantoren werden al ingericht volgens dit nieuwe principe. Recent nog Maldegem en Beveren.

Elke dag naast een andere collega

In het nieuwe kantoorconcept delen we de werkvloer op in verschillende ruimtes: me-places waar je in stilte kan werken, we-places waar we de teamgeest stimuleren (lees: een refter met kickertafel en dartsbord) en work-places. Open ruimtes waarbij je elke dag een nieuwe werkplek kan kiezen. 

“Dat is een leuk gegeven, want de ene dag zit je naast een collega-accountant, de volgende dag naast een expert in vermogensplanning, corporate finance of vennootschapswetgeving,” vertelt Geert De Decker, kantoordirecteur in SBB Beveren.

Meer overleg en samenwerking met collega’s en klanten

Om onze huidige dienstverlening te ondersteunen, zorgen we voor een aangepaste vergaderstructuur. Grote en moderne overlegruimtes resulteren in een aangename samenwerking. 

“Bij overnames, vermogens- of investeringsdossiers zijn bijvoorbeeld vaak veel personen betrokken. De collega’s kunnen deze overlegmomenten nu in boardrooms met teleconferencing organiseren,” gaat Jan de Taeye, kantoordirecteur in SBB Maldegem verder.

Een duurzame werkomgeving

Tot slot staat duurzaamheid voorop in ons aangepast kantoorconcept. In Maldegem bijvoorbeeld installeerden we warmtepompen om de temperatuur van het kantoor te regelen en zonnepanelen zorgen er voor groene stroom. Grote raampartijen zorgen voor natuurlijke lichtinval, verder verlichten we met zuinige ledverlichting. En ook elektrisch rijden (met de wagen of e-bike) stimuleren we door voldoende laadpunten te voorzien.

SBB Maldegem en Beveren klaar voor de toekomst

Geert: “Door de overname van RVO Finance in 2022 werd ons kantoor plots te klein. Dat losten we op met de renovatie en uitbreiding van het kantoor.”

“Ons nieuw kantoor biedt ons naast een betere overleginfrastructuur, ook ruimte voor groei. Zowel in klanten als medewerkers. Bovendien is het kantoor omringd door handelsactiviteit. Die organisaties kunnen we nu ondersteunen in hun eigen groei,” besluit Jan.